Narzędzia pomagające w rozwoju kanału na YouTube

Czy wiesz, że YouTube jest drugą co do wielkości globalną wyszukiwarką i największą platformą wideo wszech czasów ?

Każdego dnia miliony ludzi na całym świecie odwiedzają tę witrynę, aby dowiedzieć się więcej na dany temat, znaleźć treści YouTube podczas wyszukiwania pytań w Google lub przesyłać strumieniowo wideo YouTube umieszczone w witrynie innej marki.

Jednak pomimo ogromnej liczby odbiorców YouTube, opracowanie strategii dla szerokiej platformy może być absolutną tajemnicą dla marketerów.

Jedną z największych przeszkód, z jakimi często borykają się marki i nowi twórcy, jest nauczenie się, jak uzyskać solidne wyświetlenia każdego filmu. Pomimo milionów ludzi, którzy regularnie go używają, odblokowanie solidnej oglądalności może wydawać się zniechęcające, niemożliwe lub jako całkowita strata czasu.

Według wielu marketerów, którzy z powodzeniem zarządzają materiałami wideo, te treści są zdecydowanie warte Twojego wysiłku. Firmy stawiają wideo na pierwszym miejscu przed wszystkimi innymi rodzajami treści marketingowych, w tym blogami.

A jak widzieliśmy od wielu firm i wpływowych osób, które każdego miesiąca przyciągają miliony wyświetleń na YouTube, z pewnością można odnieść sukces na platformie. W rzeczywistości YouTube oferuje nawet szereg narzędzi, które pomogą Tobie stworzyć treści, których pragną Twoi fani.

W tym poście na blogu zostanie przedstawionych siedem najcenniejszych funkcji YouTube, które mogą pomóc w rozwoju Twojego kanału na YouTube.

Funkcje YouTube Studio

 

YouTube Studio to kompleksowe miejsce, w którym twórcy filmów mogą monitorować, ulepszać i optymalizować cały kanał. W tym miejscu znajdziesz pulpit nawigacyjny kanału, analizy, statystyki, filtry komentarzy i inne narzędzia, które mogą pomóc w określeniu Twojej strategii. Oto  prezentacja działania całego narzędzia: 

1. Pulpit nawigacyjny kanału

 

YouTube Studio to panel, który śledzi wyniki Twoich filmów i kanału. Poinformuje Cię również o trendach, nowościach i komentarzach, które pojawiają się na platformie YouTube. Możesz użyć tego panelu, aby dowiedzieć się, które filmy wypadły dobrze, a które nie, lub jak rozwija się Twój kanał. Możesz go również używać do poznawania trendów lub tematów wiadomości, które mogą kształtować Twoją strategię dotyczącą treści. . 

Aby dostać się do Twojego YouTube Studio, po prostu wejdź na swój kanał i kliknij niebieski przycisk YouTube Studio. 

2. Analiza kanału

 

Statystki w YouTube Studio zawierają dane o tym, jak radzą sobie Twoje filmy i ogólny kanał. Możesz na ich podstawie podejmować świadome decyzje o tym, które typy filmów zwiększą liczbę wyświetleń. 

Na przykład, jeśli opublikujesz dobrze wykonany film, który ma wysoką liczbę wyświetleń i ma wysokie średnie czasy oglądania, a następnie opublikujesz inny film, który ma mniejszą liczbę wyświetleń, może to oznaczać, że Twoi fani wolą oglądać filmy podobne do tego, który zdbył większą ilość wyświetleń na YouTube.

Statystki Twojego kanału na YouTube zawierają szereg przydatnych danych, w tym:

Średni czas oglądania każdego filmu.

Widoki i subskrybenci na poszczególnych kanałach.

Punkty porzucenia, w których wielu widzów opuściło film.

Informacje demograficzne o Twoich odbiorcach i ich zainteresowaniach.

3. Narzędzia optymalizacji wyszukiwania

 

YouTube może nie mieć z natury opisów filmów, stron z informacjami o kanałach i tytułów filmów lub list odtwarzania ze względu na SEO, ale te obszary są nadal niezwykle ważne w optymalizacji pod kątem wyszukiwarki wideo i innych witryn, takich jak Google, Yahoo i Bing. Oprócz optymalizacji treści poprzez wypełnianie opisów, możesz także dostosować swój film lub kanał, przypisując słowa kluczowe związane z Twoją niszą lub branżą. 

Wypełniając zwięzłe i treściwe opisy, zwiększasz szansę na znalezienie Cię przez internautów podczas wyszukiwania treści związanych z Twoim kanałem.

Oprócz optymalizacji kanału na samej platformie, możesz również skorzystać z wielu przydatnych i niedrogich narzędzi do badania słów kluczowych wyszukiwania, które chcesz kierować za pomocą swoich treści, podobnie jak w przypadku badania SEO dla posta na blogu.

4. Polecane wideo lub autoodtwarzanie listy odtwarzania

 

Na swoim głównym kanale YouTube możesz polecić film lub playlistę, które mogą powitać nowych subskrybentów lub zaintrygować widzów, którzy mogą zasubskrybować Twój kanał. W tym momencie YouTube pozwala nawet ustawić inny film dla nowych widzów i subskrybentów. Oznacza to, że możesz tworzyć treści informacyjne lub wprowadzające, aby przekonać nowych odwiedzających do subskrypcji, jednocześnie oferując bardziej szczegółowe treści dla obecnych obserwatorów, którzy już wiedzą, o czym jest Twój kanał. 

Aby zaktualizować polecane treści, po prostu kliknij przycisk dostosuj kanał w swoim profilu, a przejdziesz na stronę, na której możesz spersonalizować swoje obrazy i polecane treści. 

Oprócz tego, że możesz stworzyć bardziej spersonalizowane środowisko dla nowych i powracających widzów, polecane filmy będą również zwiększać liczbę wyświetleń podczas oglądania. Po wybraniu polecanego filmu możesz także ustawić go na autoodtwarzanie. Może to również zapewnić dodatkowe wyświetlenia, jeśli użytkownik nie wstrzyma filmu zbyt szybko. 

5. Przycisk udostępnij

Następnym razem, gdy będziesz filmować lub edytować film w YouTube, rozważ zachęcenie widzów do udostępnienia go na swoich kanałach społecznościowych. Można to łatwo zrobić dzięki wbudowanej funkcji udostępniania w YouTube. 

6. Karty 

Od prawie dekady YouTube umożliwia użytkownikom publikowanie linków do innych filmów lub zatwierdzonych witryn w filmie. Ta funkcja, wcześniej nazywana adnotacjami, została ulepszona z myślą o urządzeniach mobilnych i w 2017 r. zmieniona na karty. Twórcę kart każdego filmu można znaleźć w YouTube Studio. 

Oprócz kierowania odbiorców z powrotem do Twojego kanału lub innych filmów, karty mogą służyć do kierowania ruchu do Twojej witryny, a nawet do dodawania interaktywnych funkcji, takich jak ankiety. Ten rodzaj linkowania wewnętrznego może również pomóc w rankingach SEO.

7. Linki w opisach wideo

 

Kiedy piszesz kilka blogów, są szanse, że połączysz je ze stronami lub innymi wpisami na blogu w swojej witrynie, dzięki czemu uzyskasz wiele wyświetleń. Tak samo jest z opisami YouTube, które pojawiają się pod Twoim filmem. 

Dodając linki do swojego kanału lub pokrewnych filmów, a także krótki opis każdego tytułu, zwiększasz wrażenia widzów, dobierając im propozycje treści, jednocześnie optymalizując swój film i kanał pod kątem wyszukiwarek.