Jak wypromować się na Instagramie?

Niezależnie od tego, czy robienie zdjęć jest zajęciem kreatywnym, czy zawodowym, Instagram jest jednym z najpotężniejszych narzędzi, z których mogą korzystać zarówno początkujący, jak i uznani fotografowie, aby promować swoją pracę.

Aplikacja do wizualnych mediów społecznościowych to skuteczny sposób na budowanie zainteresowania Twoją pracą, łączenie się z innymi fotografami, znajdowanie potencjalnych klientów, publikowanie oraz przekazywanie i otrzymywanie informacji zwrotnych w celu poprawy swojej praktyki.

Czytaj dalej, aby odkryć 12 wskazówek, które pomogą Ci promować swoją fotografię na Instagramie jak profesjonalista w mediach społecznościowych.

1. Zdefiniuj swoją niszę

Pomyśl o Instagramie jako o przestrzeni online do rozwijania i definiowania estetyki Twojej marki. Użyj swojego kanału, aby zaprezentować zdjęcia, które koncentrują się wokół głównego tematu Twojej pracy. Może to być określony rodzaj tematu (np. architektura, podróże, jedzenie, moda, ludzie lub sport) lub określony styl fotografii (np. fotografia czarno-biała, filmowa lub minimalistyczna).

Twoi obserwatorzy będą oczekiwać, że utrzymasz kanał, który będzie zawierał spójny styl lub tematykę – taki, który ostatecznie sprawi, że będą wracać po więcej. Użytkownicy Instagrama zazwyczaj lądują na Twoim profilu i podejmą decyzję o śledzeniu na podstawie Twoich ostatnich dziewięciu zdjęć. Z tego powodu dobrym pomysłem jest upewnienie się, że górna część Twojego kanału zawsze przedstawia to, kim jesteś jako fotograf, aby przyciągnąć i zbudować publiczność.

2. Opublikuj swoją najlepszą pracę

Traktuj swój kanał na Instagramie jak wyróżnienie swojego portfolio, publikując tylko najlepsze zdjęcia.

Rozwijając swoją praktykę fotograficzną (zarówno profesjonalnie, jak i online), upewnij się, że każdy post zawiera własne „ Wow!” czynnik indywidualnie, ale nadal wygląda dobrze razem. Tworząc spójną estetykę — poprzez wspólny motyw, paletę kolorów, nasycenie lub styl — odwiedzający staną się zaangażowanymi obserwatorami.

Jeśli masz kilka zdjęć z jednej sesji i nie możesz zdecydować, który konkretny obraz chcesz wyświetlić, użyj opcji wielu zdjęć, aby w Twoim kanale pojawiało się tylko jedno zdjęcie, ale obserwatorzy mogą wyświetlić więcej.

3. Nadaj mu osobisty charakter

Twój kanał na Instagramie może być również dziennikiem fotografii lub okazją do pokazania, co dzieje się za kulisami. Daj obserwującym wgląd — lub zwiastun — do swoich ujęć lub uchwyć ważne chwile z życia i ciekawe sceny z dnia na dzień. Staraj się trzymać zasady 80/20: 80 procent twoich zdjęć powinno koncentrować się na fotografii i praktyce, podczas gdy pozostałe 20 procent może być osobiste lub zakulisowe.

Jeśli chcesz pokazać bardziej osobistą stronę, załóż inne konto na Instagramie lub skorzystaj z funkcji Historie na Instagramie. Historie na Instagramie to także sprytny sposób na zwiększenie interakcji z obserwującymi.

4. Używaj dobrego aparatu

Użyj lustrzanki cyfrowej lub aparatu bezlusterkowego, aby robić wysokiej jakości profesjonalne zdjęcia. Kamery te zapewniają znacznie lepszą jakość obrazu niż smartfony i dają większą kontrolę nad wyglądem obrazu. Możesz manipulować ostrością, głębią ostrości i szybkością migawki, a także zmieniać obiektywy w zależności od potrzeb w danej sytuacji. Lustrzanki cyfrowe są również znacznie lepsze do fotografowania w warunkach słabego oświetlenia i do powiększania obiektu.

Omiń filtry Instagrama i użyj programu do edycji, aby dostosować światło, cienie, linie i przejrzystość. Fotografowanie w formacie RAW zapewni większą kontrolę i elastyczność podczas edycji, ponieważ zdjęcia RAW zawierają znacznie więcej szczegółów niż pliki JPEG. Możesz dostroić ekspozycję, światła i cienie, wprowadzać zmiany w częściach zdjęcia, modyfikować balans bieli i stosować redukcję szumów.

5. Opublikuj strategicznie

Skup się na jakości nad ilością i publikuj obrazy regularnie, ale nie za często. Odpowiednie, wysokiej jakości treści mają większą szansę na uzyskanie pozytywnej odpowiedzi, co może pomóc Twoim postom uzyskać wyższą pozycję w kanałach obserwujących.

Opracowanie wzorca lub rutyny publikowania nie tylko pomaga budować poczucie wspólnoty na Instagramie, ale także rozwija Twoją fotografię. . Jak fotograf George Byrne powiedział Vogue : „To, co lubię w Instagramie, to to, że prowadzi mnie do codziennej praktyki, dyscypliny… sprawia, że codziennie napinam mięśnie i myślę o zdjęciach i tym, co próbuję powiedzieć”.

Poranek to najpopularniejsza pora dnia, w której ludzie przeglądają Instagram. W zależności od tego, gdzie mieszkasz lub na jaką strefę czasową chcesz kierować reklamy, publikuj posty rano, aby zwiększyć zaangażowanie. Badania pokazują również, że niedziela jest dniem największej liczby interakcji.

6. Dobrze twórz podpisy

Ludzie są bardziej skłonni spędzać więcej czasu na obrazie, jeśli jest do przeczytania interesujący podpis. Podziel się więc historią lub powiedz widzom o obrazie lub o tym, co on dla Ciebie znaczy. Daj im coś, w co mogą zaangażować się mentalnie, aby wywołać prawdziwą interakcję.

Napisy są okazją do stworzenia bardziej osobistego kontaktu i wywołania emocjonalnej reakcji widzów. Jeśli masz angażujący podpis, ludzie chętniej go przeczytają lub klikną przycisk „więcej”, poświęcając więcej czasu na Twój post.

Kolejną świetną techniką jest zadanie otwartego pytania, aby zachęcić widzów do współtworzenia sekcji komentarzy.

7. Używaj hashtagów

Hashtagi to kolejny skuteczny sposób na zwiększenie zaangażowania i przyciągnięcie odpowiednich obserwujących. Używaj konkretnych, popularnych i odpowiednich hashtagów, aby zwiększyć ekspozycję. Ta praktyka stała się jeszcze ważniejsza teraz, gdy możesz śledzić określone hashtagi na Instagramie. Możesz hashtagować lokalizację, temat, klienta, markę, firmę, a nawet sprzęt, którego używasz. Hashtagi społeczności i miejsc docelowych łączą podobnie myślących użytkowników wokół określonego tematu. Możesz także utworzyć hashtag, który będzie unikalny dla Ciebie i Twojej fotografii.

Nie ma reguły określającej, ile hashtagów należy użyć, ale pamiętaj, że obecnie możesz uwzględnić tylko 30. Podejdź do jakości zamiast ilości i upewnij się, że są one odpowiednie i specyficzne dla Twojego zdjęcia oraz odbiorców, do których chcesz dotrzeć.

8. Zbuduj swoją społeczność

Budowanie odpowiedniej społeczności to interakcja, a nie tylko liczby. Szukaj fotografów, których podziwiasz. Śledź ich, polub i komentuj ich pracę. Prawdopodobnie się odwzajemnią.

Możesz także zbudować społeczność związaną z tematem fotografii. Jeśli jesteś fotografem architektury, śledź konta związane z architekturą. Jeśli jesteś fotografem mody, śledź marki modowe. Może to być świetny sposób na nawiązywanie kontaktów poprzez prezentowanie swojego nazwiska i portfolio przed potencjalnymi klientami.

09. Odpowiedz na komentarze

Algorytm Instagrama identyfikuje posty o wysokiej interakcji (te, które otrzymują wiele polubień i komentarzy) jako wysokiej jakości, angażujące treści, które ludzie chcą zobaczyć. Co więcej, jeśli Twój obraz wejdzie w interakcję wkrótce po opublikowaniu, zostanie wyświetlony jeszcze większej liczbie Twoich obserwujących.

Poświęć trochę czasu na nawiązanie kontaktu z osobami, które skomentowały. Odpowiadaj na ich komentarze, odpowiadaj na ich pytania, doceniaj ich odpowiedzi i dziękuj im za czas poświęcony na komentowanie. To dobra etykieta i okazja do informacji zwrotnej. Zrób to samo w zamian, dając komplementy i przemyślane komentarze pod ich postami.

10. Oznacz firmy, klientów lub ludzi

Angażuj innych, oznaczając lokalizacje i innych użytkowników Instagrama. Może to być osoba lub klient, którego dotyczy zdjęcie, a nawet lokalna firma, w której zrobiono zdjęcie. To kolejny sposób na wyeksponowanie się i zbudowanie społeczności, ponieważ Twoje posty będą teraz pojawiać się w ich otagowanej bibliotece.

11. Poszukaj hubów na Instagramie

Huby to konta na Instagramie, które gromadzą i udostępniają obrazy innych użytkowników, coś w rodzaju galerii online. Konta te zawierają obrazy związane wyłącznie z określonym tematem, którym może być wszystko, od gatunku fotografii po schemat kolorów lub tematykę.

Znajdź je, obserwuj, wchodź w interakcję z nimi, używaj ich dedykowanego hashtagu i miej nadzieję, że zostaniesz wyróżniony. Zwiększy to widoczność Twojego konta i pomoże Ci przyciągnąć odpowiednich obserwujących.

12. Zmaksymalizuj swój profil na Instagramie

Stwórz pracowity profil na Instagramie, który sam będzie reprezentował i promował Twoją markę. Wybierz nazwę konta, która jest natychmiast rozpoznawalna i łatwa do zapamiętania i zapamiętania. Jeśli to możliwe, używaj tej samej nazwy na wszystkich platformach społecznościowych. Wybierz zdjęcie profilowe — Ciebie lub Twojego głównego tematu — które określa Twoją markę fotografii.

Zawrzyj w swoim biografii, jaka jest Twoja specjalizacja i gdzie się znajdujesz. Ułatw innym znajdowanie Ciebie i kontaktowanie się z Tobą również poza Instagramem, dodając swoje dane kontaktowe i link do Twojej witryny.

W końcu jakość nad ilością to nazwa gry, jeśli chodzi o Instagram. Przesyłaj swoje najlepsze zdjęcia, bądź strategiczny podczas publikowania, wchodź w interakcję z innymi i obserwuj, jak Twoje zdjęcia z każdym postem docierają do coraz większej liczby osób.