Jak wypromować film na YouTube?

Zastanawiasz się, jak zwiększyć liczbę widzów Twoich filmów na YouTube? Jeśli odpowiedź brzmi tak, czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak skutecznie promować Twoje filmy na YouTube. Faktem jest, że nie ma znaczenia, ile czasu zainwestujesz w tworzenie Twoich filmów na YouTube, jeśli nie promujesz ich skutecznie. Musisz wiedzieć, jak skutecznie promować Twoje filmy na YouTube, aby Twoje filmy zostały zauważone przez większość Twoich widzów. Nadszedł czas, aby zostać jednym z YouTuberów, których ogląda duża liczba widzów.  Promocja na YouTube wymaga wiedzy, której każdy może się nauczyć po odrobinie szkolenia. W tym przewodniku są opisane strategie i techniki, które można zastosować w marketingu i promowaniu filmów na YouTube. Te wskazówki będą działać z filmami w prawie każdym obszarze. Pomyśl o tym artykule jako czymś, co pozwoli Tobie na powiększenie liczby osób, które będą oglądać Twoje filmy. 

1. Zoptymalizuj Twój tytuł filmu, aby mieć większą liczbę kliknięć

Tytuł filmu wideo jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, czy film jest oglądany, szeroko udostępniany lub mniej skuteczny w Internecie. Tytuł filmu jest ważny bez względu na to, czy jest oglądany i udostępniany online, czy też otrzymuje tylko niewielką liczbę odsłon. Zachęcamy do przeprowadzenia testu na temat słów kluczowych YouTube, aby dowiedzieć się, czego szukają ludzie i stworzyć dobry tytuł dla filmu. Wpisuj początki słów w wyszukiwarkę YouTube, aby dowiedzieć się jakie frazy są popularne. Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia świetnych tytułów wideo na YouTube. Tytuł powinien być krótki i na temat. Dodawaj bieżący rok w tytule. Twórz, w taki sposób, aby tytuł przyciągał uwagę. Wstawiaj słowa kluczowe na początku tytułu. Używaj słów, które będą ciekawe. Tytuły nagłówków, zapisuj wielką literą.  

2. Używaj tagów

Wykorzystaj cały limit 500 znaków Jednym z największych błędów, które utrudniają promocję Twoich filmów na YouTube, jest używanie niewłaściwych tagów. Tagi na YouTube zachowują się inaczej niż posty na blogu. Jeśli nie zwracałeś uwagi na tagi YouTube, teraz jest dobry moment, aby zacząć. Możesz także cofnąć się i edytować stary tag. Oto kilka wskazówek dotyczących używania tagów wideo YouTube. Oznacz filmy wideo z powiązanych filmów za pomocą własnego tagu. Użyj tego samego tagu we wszystkich Twoich podobnych filmach. Wpisuj główne słowa kluczowego jako tagi wideo. Używaj odmian słów kluczowych jako tagów, korzystając z funkcji autosugestii YouTube. Znajdź tagi używane w najlepszych filmach i użyj ich w swoich filmach. Pamiętaj, że tag wideo na YouTube jest ważnym czynnikiem w organicznym rankingu Twoich filmów.

3. Użyj niestandardowych miniatur do Twoich filmów na YouTube 

Zweryfikowane konta na YouTube mogą korzystać z funkcji niestandardowych miniatur. Dobra miniatura wideo pomoże Tobie wyróżnić się w sekcji podobne filmy. Dobra miniatura powinna mieć rozdzielczość  1280 x 720, minimalna szerokość 640 pikseli. Odpowiednie formaty miniatur to: JPG, .GIF, .BMP lub .PNG. Nie przekraczaj 2 MB. Wypróbuj współczynnik proporcji 16:9 najczęściej używany w odtwarzaczach i podglądach YouTube.  Ważne jest, aby  tworzyć kafelki, które działają dobrze na komputerach i urządzeniach mobilnych. Wstawiaj ciekawe miniatury, aby ludzie przeglądający filmy, klikali w Twoje miniatury i oglądali filmy na Twoim kanale na YouTube.

4. Zbuduj swoją markę za pomocą filmów wprowadzających i kończących filmy

Aby każdy film się wyróżniał, musisz wykonać kilka kroków. Pierwszym z nich jest użycie markowych intro i outro.  Wprowadzenie do Twoich filmów na YouTube, powinno to być pierwsze 3-5 sekundowe klipy pokazujące Twoją markę. Końcówka Twojego filmu na YouTube, wszystko, co musisz zrobić, to pokazywać odpowiednie filmy na swoim kanale i prosić użytkowników o polubienie lub zasubskrybowanie Twoich filmów. Możesz łatwo uzyskać filmy wprowadzające i końcowe na YouTube. Takimi metodami, z pewnością będziesz zdobywać większą ilość lajków i wyświetleń na Twoim kanale na YouTube.

5. Udostępniaj filmy w sieciach społecznościowych 

Udostępnianie Twoich filmów w innych sieciach społecznościowych, pozwala Tobie budować społeczność poza YouTube i generować ruch z innych popularnych mediów społecznościowych i kanałów mediów społecznościowych. Na tych witrynach warto, aby również zamieszczać Twoje filmy z YouTube. Strona na Facebooku, profil na Instagramie profil na Twitterze. Pamiętaj, aby udostępniać filmy regularnie i w podobnych odstępach czasu.

6. Stwórz bloga  dla Twojego kanału na YouTube 

Jeśli jesteś pełnoetatowym Youtuberem, nie zapomnij o tworzeniu blogów dla Twoich filmów na YouTube. Ostatnio tworzenie blogów jest łatwo i możesz spokojnie zacząć z łatwością to robić. Zalecamy utworzenie bloga. Dodatkowa wskazówka, możesz również kupić nazwę domeny i połączyć ją ze swoim kanałem YouTube. 

7. Użyj listy odtwarzania YouTube

YouTube to świetny sposób na zwiększenie oglądalności Twoich istniejących filmów. Po wstawieniu  nowego filmu dodaj go do swojej playlisty. Aby utworzyć nową playlistę, wykonaj następujące kroki: nadaj swojej liście odtwarzania czytelną nazwę i umieść w tytule słowa kluczowe, dodaj szczegółowy opis listy odtwarzania i umieść w niej słowa kluczowe, grupuj podobne filmy na playliście. Film może znajdować się na wielu listach odtwarzania. Playlisty YouTube pojawią się również w wynikach wyszukiwania. Zwiększa to wykrywalność wideo. Dzięki temu, będziesz w stanie docierać do większej ilości Twoich widzów na YouTube.

8. Utwórz wezwanie do działania 

Musisz poinformować wszystkich w mediach społecznościowych, co dalej. Na końcu lub w środku filmu zaproś widzów do polubienia i zasubskrybowania Twojego kanału. Możesz również poprosić o udostępnienie filmu innym użytkownikom. Najlepsi YouTuberzy używają technologii wezwania do działania, aby rozszerzyć zasięg swoich filmów na obecnych subskrybentów. Zacznij używać wezwania do działania, a  zobaczysz, jak bardzo wzrośnie liczba lajków, czy komentarzy pod Twoimi filmami na YouTube.

9. Nagrywaj z popularnymi influencerami 

Ta technika działania wzmacnia Twój kanał na YouTube i jest skuteczna w promocji filmów na YouTube. Rozmawiając z influencerami, możesz dotrzeć do społeczności, która już dobrze prosperowała w Twojej tematyce wstawianych filmów. Chodzi o przyciągnięcie uwagi dużej ilości osób, oglądających konkretne filmy. Takim sposobem, dowiedzą się oni o Twoim kanale na YouTube. Z pewnością jakaś część zacznie oglądać Twoje filmy i dodawać lajki, również pod Twoje treści. 

10. Akademia Twórców YouTube 

Wchodź na Akademie Twórców YouTube. Jednym z błędów popełnianych przez wschodzących Youtuberów jest skupienie się na przerywaniu nauki w celu publikowania większej liczby filmów. YouTube to jedna z najszybciej rozwijających się platform i ważne jest, aby znać wszystkie wskazówki i triki. Dzięki Akademii Twórców YouTube, uzyskasz porady ekspertów. W jaki sposób najlepiej wykorzystać filmy na YouTube i cały kanał. Z pewnością poznasz tam wiele wskazówek dotyczących skutecznego promowania Twoich filmów na YouTube.

11. Opublikuj w społeczności YouTube

YouTube buduje sieci społecznościowe i możesz użyć funkcji publikowania w społeczności, aby promować filmy z YouTube. Wystarczy kliknąć ikonę w witrynie YouTube lub aplikacji mobilnej, a następnie kliknąć utwórz post. Następnie wpisz wiadomość i link do filmu, który chcesz promować. Możesz dodać .gif lub obrazy, aby uatrakcyjnić Twój wpis. Twoja społeczność może docenić i komentować Twoje posty. To dobry znak, żeby bardziej się zaangażować. Jest to dobra z  technik darmowej reklamy wideo.

Zostało opisane kilka prostych strategii i technik promocji, których możesz użyć w przypadku filmów z YouTube już dziś. Te wskazówki i porady z pewnością pomogą Tobie zwiększyć ruch i ostatecznie zdobyć więcej subskrybentów YouTube. Dzięki temu poradnikowi, zwiększysz liczbę wyświetleń wideo na Twoim kanale na YouTube. Twój kanał, będzie się na pewno stawał co raz bardziej popularny na YouTube.