Jak się wypromować na YouTube

Jeżeli masz kanał na YouTube i chcesz zdobywać łapki w górę, subskrypcje oraz wyświetlenia, to istnieje kilka bardzo skutecznych sposobów na poprawę strategii YouTube poprzez promowanie swojego kanału YouTube. YouTube jest drugą najczęściej oglądaną witryną w sieci, z ponad 1,9 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Opanowanie go jest niezbędne dla marketerów cyfrowych. Ale jak najlepiej wykorzystać tę rozwijającą się platformę? W jaki sposób zdobywać lajki? Reklama oferuje wiele płatnych sposobów promowania Twojego kanału, ale nie jest to jedyna opcja. Oto wskazówki dotyczące optymalizacji treści YouTube. Wszystkie te wskazówki są proste, skuteczne i co najważniejsze, w 100% bezpłatne. Pozwolą one Tobie na zdobywanie większej ilości łapek w górę, subskrypcji, wyświetleń. Dzięki temu Twój kanał na YouTube, będzie się stawał co raz to bardziej popularny. 

1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe 

Dla Google jak i również dla YouTube bardzo ważne jest dobre SEO. Prawidłowe SEO, jest tak ustawione, że wie co szukają użytkownicy. Ludzie nie tylko przeszukują YouTube w poszukiwaniu filmów. Korzystają również z Google. W wielu wyszukiwaniach Google stawia obecnie wideo nad innymi treściami. Nie ma ustalonych reguł dotyczących słów kluczowych, które pomogą Tobie w zdobywaniu wyświetleń, łapek w górę czy subskrypcji. Jednak dobrze zrobione SEO, pozwoli Tobie na to, że lajki zaczną pojawiać się u Ciebie na kanale YouTube. Oto jak znaleźć słowa kluczowe Google związane z Twoim filmem. Użyj narzędzia takiego jak planer słów kluczowych Google Ads, aby zidentyfikować możliwe słowa kluczowe. Google to jedna z opcji. Zeskanuj stronę wyników wyszukiwania, dla każdego słowa kluczowego. Czy Twój film lub treść pisemna jest najwyżej oceniana? Dostosuj słowa kluczowe i spróbuj ponownie. Jeśli masz problemy z uzyskaniem wyników ze swojego filmu, spróbuj dodać słowa, takie jak „jak to zrobić” lub „samouczek”. Nadaj priorytet swoim filmom i wybierz słowa kluczowe, które pasują do Twoich treści. Na przykład samouczek programu Photoshop pokazuje znacznie więcej wyników wideo niż porady dotyczące programu Photoshop. Dzięki dobrze ustawionym słowom kluczowym, widzowie będą mieli większą szansę na trafienie na Twoje filmu. Zaczniesz zdobywać dzięki temu łapki w górę, również będzie pojawiać się więcej wyświetleń pod Twoimi filmami jak i zaczniesz zdobywać co raz to więcej subskrypcji na Twoim profilu.

2. Używaj krótkich i opisowych tytułów 

Tytuł jest pierwszą rzeczą, jaką widzą użytkownicy, gdy znajdą Twoje treści. Jeżeli chcesz, aby widzowie klikali w Twoje filmy i je oglądali. Dzięki temu będziesz mieć szansę, aby dodawali oni Tobie lajki pod Twoje filmy. Zaczną oglądać więcej Twoich treści, dzięki temu wzrośnie liczba wyświetleń pod Twoimi filmami. Mogą również dawać Tobie subskrypcje. Dobrze wypromowany film musi zawierać ciekawy tytuł. Oto kilka podstawowych wskazówek dotyczących tworzenia świetnych tytułów YouTube. Tytuł powinien być krótki i ciekawy. Najpopularniejsze filmy na YouTube mają zwykle najkrótsze tytuły, które nie przekraczają 60 znaków. W przeciwnym razie niektóre tytuły mogą zostać ucięte podczas oglądania. Umieść słowo kluczowe na początku tytułu, aby uniknąć utraty cennych informacji. Większość czytelników online skupia się na początku zdania i ignoruje resztę. Najlepsze nagłówki oferują wyraźne korzyści i zaciekawiają potencjalnych widzów. Clickbait jest atrakcyjny, ale na dłuższą metę może zaszkodzić reputacji Twojego kanału. Nie wiesz jeszcze jaki tytuł wybrać, aby zdobywać łapki w górę, wyświetlenia oraz subskrypcje? Funkcja autouzupełniania YouTube to świetny sposób na znalezienie popularnych słów kluczowych. Zacznij od zbadania konkretnego tematu i zobacz, które tytuły poleca YouTube. Z pewnością pomoże to Tobie i lajki będą pojawiać się w większej ilości na Twoim profilu. 

 3. Twórz niestandardowe miniatury Miniatura jest ważna, być może ważniejsza niż tytuł. YouTube wygeneruje automatyczne miniatury dla wszystkich filmów, ale mogą one być rozmyte lub nieostre. Aby zdobywać wyświetlenia, subskrypcje, łapki w górę, utwórz przyciągającą wzrok niestandardową miniaturę dla każdego publikowanego filmu. Aby uzyskać najlepsze wyniki, zalecamy następujące proste instrukcje. Rozdzielczość: 1280 x 720 pikseli, ale działa w proporcjach 16:9. Format: .JPG, .GIF, .BMP lub .PNG Rozmiar: istnieje limit 2 MB. Używaj obrazów o wysokim kontraście Dodaj tekst i kolor do wezwania Jeśli to możliwe, wybierz zbliżenie. Będzie to Tobie pomocne, aby zdobywać lajki pod Twoimi filmami. 

4. Uzupełnij swój profil.

Wiele osób, które tworzą na YouTube, pomija sekcję profilu i przechodzi bezpośrednio do sekcji tworzenia treści. Jednak posiadanie atrakcyjnego profilu jest jednym z najłatwiejszych sposobów promowania swojego kanału YouTube i poprawy SEO. Oto kilka sprawdzonych metod tworzenia skutecznego profilu, aby zdobywać łapki w górę na YouTube, subskrypcje czy wyświetlenia: bądź stanowczy, używaj podobnych schematów kolorów, stylów i układów w swojej witrynie i innych kanałach społecznościowych, zoptymalizuj opis kanału YouTube. Jest to najlepsze miejsce na dodanie słów kluczowych. Dodanie kilku słów kluczowych jest bardzo pomocne. Niech widzowie wracają po więcej. Kiedy i jak często chcesz publikować nowe treści? Poinformuj fanów o harmonogramie, a potem zobacz, czy się go trzymasz. Podaj dane kontaktowe. Ułatwi to Tobie i zbuduje dobre partnerstwo z Twoimi widzami. Z pewnością zaczniesz zdobywać lajki w większej ilości na Twoim kanale YouTube. 

5. Zoptymalizuj treść

To kompleksowy przewodnik po pisaniu skutecznych opisów YouTube, w tym filmów i opisów poszczególnych kanałów. Kluczowe ustalenia obejmują: załaduj słowa kluczowe w opisie i tytule, wypełnij limit 5000 znaków, twórz strony z treścią ze znacznikiem czasu, aby pomóc użytkownikom znaleźć informacje, których szukają, dodaj linki do odpowiednich playlist, dołącz odpowiednie hashtagi. Przed opublikowaniem Twojego filmu upewnij się, że przestrzegasz zasad hashtagów YouTube. W filmie możesz wymienić słowa kluczowe.  Jeżeli chcesz uzyskać najlepsze wyniki, aby zdobywać lajki, użyj kilku słów kluczowych jako krótkiego wprowadzenia. Używaj również emotikonów. Łapki w górę pod Twoimi filmami, wyświetlenia czy subskrypcje YouTube, z pewnością zaczną pojawiać się na Twoim profilu społecznościowym.  

6. Pamiętaj o metadanych 

Wytyczne YouTube dotyczące metadanych podkreślają dwie rzeczy, jeśli chodzi o użycie słów kluczowych. Używaj ich adekwatnie do filmu oraz stawiaj na jakość, a nie ilość. Zasady te dotyczą również funkcji, takich jak tagi i kategorie. Uwzględniaj tagi tylko w sekcji tagów przesłanego materiału, a nie w opisie filmu. Dodaj kategorię lub dwie, aby dowiedzieć się, kto poleca Twój film w YouTube. Jest to dobra metoda, aby zdobywać lajki.  

7. Dostarcz prawdziwą wartość

Brzmi to oczywiście, ale warto dostarczać odpowiednią jakość. Dobra treść to najlepszy sposób na przyciągnięcie widzów i najskuteczniejszy sposób na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozwoli to Tobie na zdobywanie większej ilości subskrypcji oraz wyświetleń, również łapki w górę zaczną pojawiać się pod Twoimi filmami. Dzieje się tak, ponieważ system ocen YouTube stawia wrażenia widza na pierwszym miejscu. Zadaj sobie pytanie, zanim opublikujesz film. Jakie problemy rozwiązuje ten film? Czy to ciekawe i czy możesz jakoś poprawić życie swoich widzów? Zapewnienie prawdziwej wartości wynagrodzi Cię z pewnością większą ilością widzów Twoich filmów na YouTube i lajki będą pojawiać się na Twoim kanale na YouTube. 

8. Twórz filmy wysokiej jakości 

Jeśli jakość wideo nie jest dobra, nawet najlepsza zawartość może nie być chętnie oglądana przez widzów. Dlatego przed opublikowaniem treści upewnij się, że wyglądają profesjonalnie. Użyj dobrej kamery, aby przetestować dźwięk przed nagrywaniem i nauczyć się podstawowych technik edycji. Widzowie chętniej będą oglądać Twoje filmy, przez co wyświetlenia na YouTube będą pojawiać się w większej ilości na Twoim profilu, zaczniesz dostawać co raz to więcej subskrypcji i łapki w górę z chęcią Twoi widzowie zaczną Tobie dawać.  

9. Interakcja z fanami 

Zadbaj o dobra komunikację z Twoimi fanami. Osoby, które mają popularne kanały na YouTube, nieustannie monitorują i komunikują się ze swoimi fanami. Opublikuj serduszko w swoich ulubionych komentarzach w odpowiedzi na komentarze widzów, w tym również na negatywne komentarze. Opublikuj film z odpowiedzią. Wykorzystaj swoje statystyki, aby zidentyfikować swoich najlepszych fanów i okazać im szczególną wdzięczność. Dziękuj w Twoich filmach wszystkim, którzy obejrzeli i zasubskrybowali Twój kanał na YouTube. Jest to dobra metoda, jeżeli chcesz aby lajki zaczęły pojawiać się w większej ilości na Twoim profilu. 

 10. Wypróbuj pytania i odpowiedzi. 

Pytania i odpowiedzi odbiorców to jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania społeczności. To dobra metoda, aby Twoi widzowie z chęcią dodawali Tobie łapki w górę. Subskrypcje YouTube, mogą również częściej zacząć pojawiać się na Twoim profilu społecznościowym. Poproś osoby, które już dodały subskrypcje YouTube na Twój profil, o wysyłanie pytań przez komentarz. Następnie utwórz film, który rozwiąże problem. Możesz zwiększyć czas oglądania, wyświetlenia YouTube i zaangażowanie, pokazując fanom, że są dla Ciebie ważni. Pytania i odpowiedzi mogą również być przydatne, gdy brakuje pomysłów na nowe treści. 

11. Struktura konkursu

Konkursy to kolejny świetny sposób na zaangażowanie odbiorców. Film może gromadzić dane od widzów, generować łapki w górę i komentarze oraz przyciągać subskrypcje YouTube. Zwiększysz również wyświetlenia YouTube pod Twoim filmami. Oto kilka prostych wskazówek: zacznij od jasnego celu, przestrzegaj zasad i ograniczeń konkursu YouTube, wybierz nagrodę, która spodoba się Twoim widzom, zmaksymalizuj swój zasięg na innych kanałach społecznościowych. 

12. Udzielaj się aktywnie w społeczności

Działalność społeczna YouTube polega na znalezieniu niszy i rosnącej liczby osób, które dodają subskrypcje YouTube. Subskrybuj kanały kierowane do odbiorców podobnych do Twojej. Przeglądaj, dodawaj łapki w górę i udostępniaj treści. Zostawiaj komentarze do filmów. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć, co robią Twoi konkurenci i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. 

13. Twórz z innymi osobami na YouTube

Tworzenie filmów z innymi osobami na YouTube, to kolejny sposób dla Ciebie na poszerzenie zasięgu, czyli na zwiększenie wyświetleń na YouTube. Również łapki w górę czy subskrypcje zaczną częściej pojawiać się na Twoim profilu na YouTube. Pomaga to również tworzyć nowe treści, gdy masz problemy z ich wymyśleniem . Istnieje jednak złota zasada udanej współpracy. Znajdź inne osoby, które odzwierciedlają Twoją osobowość i potrzeby odbiorców. Czy rozsądnie jest z nimi współpracować? Czy wnosi jakąś wartość dla widza? Jeśli nie, szukaj dalej. Nieciekawe filmy wyrządzają więcej szkody niż pożytku. 

14. Przestrzegaj zasad na YouTube

YouTube skupia się na nieodpowiednich treściach ze względu na coraz większą liczbę młodych użytkowników. Publikuj zawsze zgodnie z zasadami na YouTube, w przeciwnym razie Twój film zostanie usunięty z YouTube. Jeśli nie masz pewności jakie filmy można wstawiać, najpierw zapoznaj się z regulaminem na YouTube. 

15. Twórz serię filmów na Twoim kanale YouTube

Konsekwencja się opłaca. Regularnie publikuj filmy, aby widzowie mogli nadal odwiedzać Twój kanał. Aby uzyskać najlepsze wyniki, czyli dużą ilość wyświetleń na YouTube, łapek w górę i subskrypcji, wybierz nazwę, która będzie ciekawa, dla Twoich widzów. Utwórz obraz podglądu, który został dostosowany tak, aby każdy film w sekwencji wyglądał tak samo. Dzięki temu sposobowi, widzowie zaczną dodawać lajki do Twoich filmów.

16. Utwórz listę odtwarzania

Playlisty to świetny sposób na jednoczesne oglądanie dużej ilości treści. To dlatego, że te kolekcje są nieco uzależniające. Jak tylko jeden film się kończy, zaczyna się następny. Playlisty są również pomocne w wyszukiwaniu. Filmy z Twojej playlisty częściej pojawiają się w kolumnie: wybrane filmy w YouTube. Ponadto tytuł playlisty to świetne miejsce do dodawania słów kluczowych. Skuteczną playlistę można stworzyć na dwa sposoby. Pogrupuj istniejące filmy we wspólny wątek na stronie kanału. W ten sposób widzowie będą dłużej na Twoim kanale, a to dobra okazja, na otrzymywanie subskrypcji, wyświetleń, czy łapek w górę. Zbierz inne istotne wpływowe osoby i filmy partnerów. To zaprasza widzów do udostępniania playlisty, która pokazuje, że są one bardzo ciekawe.

17. Transmituj Twoje filmy na żywo 

YouTube jest najpopularniejszą ze wszystkich platform do transmisji na żywo. Skorzystaj z okazji, aby stworzyć treści, które naprawdę urzekają odbiorców. Webinary, pytania i odpowiedzi oraz wydarzenia działają dobrze. Możesz również sprawdzić, jakie filmy ludzie oglądają na żywo na YouTube i tworzyć podobne. Jest to dodatkowo ciekawa okazja, by łapki w górę pod Twoimi filmami zaczęły się pojawiać. Możesz również zwiększyć ilość wyświetleń na YouTube i otrzymywać subskrypcje YouTube. 

18. Dodaj wezwanie do działania

Uwzględnij w swoich filmach wyrażenia, które zachęcają do działania, aby pomóc Tobie w pełni wykorzystać potencjał Twoich widzów. Możesz zachęcić widzów, aby dawali łapki w górę pod Twoimi filmami lub udostępniali je innym. Możesz również polecić odwiedzenie strony. O cokolwiek poprosisz, najlepsze wezwanie do działania jest jasne, atrakcyjne i pilne. YouTube wprowadził nowe rozszerzenie z wezwaniem do działania dla reklam In-Stream. Istnieje jednak wiele bezpłatnych sposobów działania w swoich filmach. Wspomnij bezpośrednio do Twoich widzów. Spójrz w kamerę i ustnie powiedz widzowi, co chcesz zrobić. W opisie filmu zaproś Twoim widzów, do dawania Tobie subskrypcji YouTube, dodawania komentarzy, udostępniania filmu, dodawania łapek w górę. Twórz również spersonalizowane zrzuty ekranu z wezwaniem do działania na początku, w środku lub na końcu filmu. Te potężne wskazówki wizualne pomagają ulepszyć popularność Twoich filmów. 

19. Promuj swój kanał na innych stronach internetowych

Docieraj do widzów spoza YouTube i buduj społeczność wokół swojego kanału. Dowiedz się, jak umieszczać swoje filmy na blogach, biuletynach e-mailowych i innych kontach w mediach społecznościowych. Istnieje wiele kreatywnych sposobów na wzajemną promocję bez konieczności duplikowania swoich postów. Przedstawiamy tutaj kilka prostych pomysłów na początek. Wstawiaj Twoje treści na innych mediach społecznościowych. Strategie mediów społecznościowych działają również na innych platformach. Zaktualizuj zalecane specyfikacje wideo dla każdej platformy społecznościowej i odpowiednio zoptymalizuj swoje filmy. Dokładnie sprawdź, czy ogólny wygląd znaku jest taki sam.  GIF-y to świetny sposób na promowanie filmów z YouTube na Twitterze. Masz bloga na swojej stronie? Dołącz opublikowany film ze skryptem, który można przeszukiwać. Zwiększy to liczbę Twoich wyświetleń na YouTube. Możesz także użyć swojego bloga, aby wymyślić nowe pomysły na treści dla swojego kanału. Znajdź posty, które generują największy ruch za pomocą Google Analytics. Czy istnieje sposób na zrobienie filmu na ten temat? Umieść ostateczny wynik w samej wiadomości. Dodaje to wartość Twojemu blogowi i zachęca czytelników do sprawdzania Twojego kanału YouTube. Reklama e-mailowa może być nieaktualna, ale jest całkiem skuteczna. 66% marketerów twierdzi, że warto zainwestować w pocztę elektroniczną. Utwórz listę mailingową dla użytkowników YouTube. Następnie powiadomi ich, za każdym razem, gdy opublikujesz nową treść. To łatwy sposób na osiągnięcie większego sukcesu. Aktywuje to algorytm rekomendacji YouTube. Twoje filmy będą stawały się co raz bardziej popularne przez to, że co raz więcej osób będzie dawać Tobie łapki w górę oraz subskrypcje YouTube. 

20. Promuj Twój kanał na YouTube

Czy wiesz, jak domain authority wpływa na autorytet Twojej strony? To samo dotyczy filmów. Użyj go jako sposobu na promocję całego kanału, a nie tylko pojedynczych filmów. Zwiększysz, dzięki temu szansę na większą ilość subskrypcji. Twoi widzowie będą dawać Tobie łapki w górę. Polepszy to ranking Twojego filmu w wynikach wyszukiwania YouTube i Google. Przez to, że lajki będą pojawiać się w większej ilości na Twoim profilu na YouTube, Twój kanał zacznie być co raz to bardziej popularny. 

21. Wykorzystuj dni ustawowo wolne od pracy

Przewiduj, czego chcą ludzie i uzyskaj więcej najciekawszych momentów. Wykorzystaj okres świąteczny, popularne filmy i trendy jako okazję do publikowania odpowiednich treści. Będziesz zaskoczony, jak działa ta strategia.

22. Twórz unikalne filmy

Nagrywaj ponadczasowe filmy, do których Twoi widzowie będą wracać. Tego typu ponadczasowe filmy, mogą wyglądać dobrze z biegiem lat i mogą generować ruch oraz poprawiać SEO. 

23. Dowiedz się, co działa dobrze i rób tego więcej

YouTube Analytics ma ogromne możliwości. Używaj go całościowo. Zagłęb się w swoje dane, aby zrozumieć Twoich odbiorców. Ile oni mają lat? W jakim języku oni mówią? Jakie filmy im się podobają? Wykorzystaj te informacje, aby pisać treści, które naprawdę pasują do ich zainteresowań.