Co to jest subskrypcja na YouTube?

Jako twórca treści YouTube prawdopodobnie znasz już termin „subskrybenci”. Możesz również mieć dobre pojęcie o tym, jak liczba subskrybentów często koreluje z ilością wpływu, jaki ma kanał. Ale kim dokładnie są subskrybenci YouTube? Czy liczby w YouTube Analytics są naprawdę dokładne? Jak to wszystko działa? Ten post szczegółowo odpowie na wszystkie te pytania, aby uzyskać wgląd w subskrybentów YouTube i jak to wszystko działa.

Kim w ogóle są subskrybenci YouTube?

Mówiąc najprościej, subskrybenci YouTube odnoszą się do osób lub kont, które subskrybują Twój kanał. Dlatego za każdym razem, gdy prześlesz nowy film, Twoi subskrybenci będą mogli zobaczyć go w swoich kanałach. To sprawia, że Twoi subskrybenci chętniej oglądają przesłane przez Ciebie filmy. Tak więc teoretycznie możesz uzyskać tyle wyświetleń, ile wynosi liczba subskrybentów (lub więcej).


Ale nie zawsze tak to działa w rzeczywistości. Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie uzyskać tylu wyświetleń, ile liczba subskrybentów YouTube, oraz inne czynniki, które wpływają na dokładność tych liczb.

1. Ulepszenia użyteczności YouTube i ich wpływ na wydajność

YouTube ma codziennie mnóstwo użytkowników – ponad 30 milionów , aby być precyzyjnym. A ci użytkownicy oglądają w sumie około 5 miliardów filmów dziennie. Ponadto twórcy treści na platformie przesyłają około 300 godzin filmów co minutę. Dzięki temu użytkownicy YouTube mogą łatwo mieć zagracone kanały subskrypcji.


Aby rozwiązać ten problem i poprawić użyteczność, YouTube postanowił wprowadzić pewne poprawki. Strona główna użytkownika zawiera teraz mieszankę filmów z kanałów, które subskrybujesz, oraz filmów polecanych na podstawie jego historii oglądania. Ma to na celu poprawę dokładności kanału użytkownika i zwiększenie liczby wyświetleń na platformie.

A jeśli chodzi o wyświetlanie filmów z subskrybowanych kanałów, YouTube postanowił uczynić wszystko jeszcze dokładniejszym, nadając priorytet kanałom, z którymi najczęściej wchodzisz w interakcję.


Załóżmy więc, że istnieje kanał, który zasubskrybowałeś rok temu. I regularnie oglądałeś ich filmy w ciągu pierwszych 2-3 miesięcy subskrypcji. Ale teraz zmieniłeś swoje nawyki oglądania i skierowałeś swoją uwagę na inne kanały, które niedawno odkryłeś.


W takim przypadku YouTube będzie wyświetlać sugestie filmów z kanałów, z którymi ostatnio wchodziłeś w interakcję. I prawdopodobnie zarekomenduje filmy z pierwszego kanału na dole Twojego kanału. Jeśli jednak ponownie zaczniesz wchodzić w interakcję z pierwszym kanałem, rekomendacje zostaną przeniesione z tego kanału na górę Twojego kanału.


Oznacza to, że twórcom YouTube trudniej jest dostarczać swoje treści osobom, które zasubskrybowały ich kanały. Nie możesz już polegać na liczbie subskrybentów YouTube, aby mierzyć swoje wyniki, ponieważ nie jest to dokładny sposób przewidywania lub określania swoich poglądów.

2: Ograniczenia dotyczące kont prywatnych i aktualizacji w czasie rzeczywistym

Możesz zauważyć, że liczba subskrybentów w YouTube widoczna na Twoim kanale nie zgadza się z liczbą subskrybentów widoczną w Analytics. Dzieje się tak, ponieważ YouTube nie aktualizuje od razu statystyk Twojego kanału w czasie rzeczywistym. Platforma potrzebuje 48 godzin, aby zaktualizować dane w panelu Analytics, aby upewnić się, że nowi subskrybenci są wiarygodni.


Poza tym lista subskrybentów w Studiu twórców będzie zawierać tylko liczbę subskrybentów, którzy upublicznili swoje subskrypcje. Dla nowych użytkowników YouTube ich lista subskrypcji ma domyślne ustawienie prywatne. Użytkownicy mogą wybrać, aby ta lista subskrypcji była widoczna publicznie. Dlatego Analytics może śledzić tych subskrybentów tylko za pomocą publicznie widocznej listy subskrypcji, co sprawia, że raport jest nieco niedokładny.


W Influencer Marketing Hub postanowiliśmy rozwiązać ten problem, tworząc narzędzie Live Subscriber Count . To narzędzie pozwala śledzić wzrost liczby subskrybentów Twojego kanału w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania 48 godzin na pojawienie się zaktualizowanych danych w Analytics.

Ponadto pozwala w czasie rzeczywistym śledzić liczbę subskrybentów najlepszych kanałów YouTube. Jeśli więc kiedykolwiek ciekawi Cię, jak szybko rozwijają się Twoje ulubione kanały, możesz dodać tę stronę do zakładek.

3: Porządki w YouTube i ich wpływ na liczbę subskrybentów

Podobnie jak fałszywe konta szerzą się na innych kanałach mediów społecznościowych, YouTube również dostrzega sprawiedliwy udział fałszywych użytkowników. Niektóre witryny oferują swoje usługi, aby zapewnić subskrybentom botów w zamian za opłatę. Ponieważ ci subskrybenci nie są prawdziwi, nie wnoszą żadnej wartości do Twojego kanału. Po prostu zwiększają liczbę subskrybentów bez realnego wpływu na przychody i oglądalność.


Innymi słowy, po prostu sprawiają wrażenie, że jesteś bardziej popularny niż w rzeczywistości. Niektórzy YouTuberzy uciekają się do podstępnej techniki kupowania subskrybentów botów, aby wydawać się bardziej wpływowymi. Dzieje się tak głównie dlatego, że aby zarabiać na swoim kanale , musisz mieć co najmniej 1000 subskrybentów .


Ale ich fałszywy wpływ nie trwa zbyt długo, ponieważ YouTube przeprowadza rutynową procedurę, aby pozbyć się tych kont spamu lub botów. Oznacza to, że kanały, które kupiły subskrybentów, odnotują drastyczny spadek liczby subskrybentów. W rzeczywistości między lipcem a wrześniem 2018 r. YouTube usunęło z platformy 1,67 miliona kanałów.


Nie wszystkie z tych kont były kontami botów; niektóre zostały usunięte za naruszenie zasad YouTube. Jednak platforma dokonała kolejnego masowego oczyszczenia fałszywych kont w grudniu następnego roku. 

Ale to nie tylko popularne kanały i kanały, które świadomie kupiły fałszywych subskrybentów, są dotknięte tymi porządkami w YouTube. Niektóre konta botów automatycznie subskrybują kanały losowe, aby mogły wyglądać bardziej realistycznie. Oznacza to, że nawet Ty możesz być narażony na pozyskanie nieprawdziwych subskrybentów. Oznacza to również, że po rutynowej czystce zauważysz spadek liczby subskrybentów.


Te porządki w YouTube usuwają również nieaktywne konta. Są to konta, które mogły istnieć na długo przed przejęciem platformy przez Google. Nawet jeśli nie są już używane, nadal są liczone jako subskrybenci. YouTube stara się poprawić dokładność liczby subskrybentów, usuwając te nieaktywne konta.


Dobrą wiadomością jest to, że będziesz mieć pewność, że pozostali subskrybenci są prawdziwi i przynoszą prawdziwą wartość. Ponadto liczba subskrybentów nie jest jedynym wskaźnikiem, którego możesz użyć do pomiaru wyników. Jeśli zauważysz nagły spadek liczby subskrybentów, ale czas oglądania i wyświetlenia pozostają takie same, nie powinieneś się martwić.